Corporate social responsibility - comparative analysis from Petrovietnam and Vinatex
Tóm tắt
Corporate social responsibility (CSR) is one of the key concepts in the study of mutual relations between business and society. Demand for responsible business behaviour has expanded all over the world in the 21st century. Vietnam as a developing country also has typical motivations and initiatives for CSR. This research aims to explore the CSR perception and practices of Vietnamese companies through the cases of two national groups: the Vietnam National Oil and Gas Group (Petrovietnam) and the Vietnam National Textile and Garment Group (Vinatex), highlighting various concepts and themes such as business ethics, social responsiveness and public policy in order to provide authentic insights into the business philosophy in the country.
Các tài liệu tham khảo
Alex Callinicos. Imperialism and global political economy. Polity Press, Malden MA 02148, USA. 2009.
Donna J.Wood. Corporate social performance revisited. The Academy of Management Review. 1991; 16(4): p. 691 - 718.
Dima Jamali. The case for strategic corporate social responsibility in developing countries. Business and Society
Review. 2007; 112(1): p. 1 - 27.
Jonathan M.Harris, Timothy A.Wise, Kevin P.Gallagher, Neva R.Goodwin. A survey of sustainable development: Social and economic dimensions. Frontier issues in Economic Thought, Neva R.Goodwin, Series Editor, Island Press, Washington, USA. 2001.
Jem Bendell, Kate Kearins. The political bottom line: the emerging dimension to corporate responsibility for sustainable development. Business Strategy and the Environment. 2005; 14(6): p. 372 - 383.
Britha Mikkelsen. Methods for development work and research - A new guide for practitioners (second edition). Sage Publications, London, UK. 2005.
Nguyen Xuan Thang. Overview of Vietnam Oil and Gas Group. Internal Training Course “Introduction on petroleum industry”. 22 - 24 April, 2013.
Nigel Twose, Ziba Cranmer. Responsibility breeds success. World Bank Publication. 2002.
Raynard Peter, Maya Forstater. Corporate social responsibilities: Implications for small and medium enterprises in developing countries. United Nations Industrial Development Organization - UNIDO, Vienna, Austria. 2002.
Petrovietnam Annual Reports 2013. 2013.
Vietnam Petroleum Institute. The speed-up corporate strategy for Petrovietnam to 2015 vision to 2025. 2010.
United Nations Industrial Development Organization. UNIDO’S Corporate Social Responsibility (CSR) Programme. www.unido.org.
1. Tác giả giao bản quyền bài viết (tác phẩm) cho Tạp chí Dầu khí, bao gồm quyền xuất bản, tái bản, bán và phân phối toàn bộ hoặc một phần tác phẩm trong các ấn bản điện tử và in của Tạp chí Dầu khí.
2. Bằng cách chuyển nhượng bản quyền này cho Tạp chí Dầu khí, việc sao chép, đăng hoặc sử dụng một phần hay toàn bộ tác phẩm nào của Tạp chí Dầu khí trên bất kỳ phương tiện nào phải trích dẫn đầy đủ, phù hợp về hình thức và nội dung như sau: tiêu đề của bài viết, tên tác giả, tên tạp chí, tập, số, năm, chủ sở hữu bản quyền theo quy định, số DOI. Liên kết đến bài viết cuối cùng được công bố trên trang web của Tạp chí Dầu khí được khuyến khích.